PAULA JARDON GINER | |
---|---|
Correu electrònic | paula.jardon(a)uv.es |
Categoria Professional | CONTRACTAT DR. |
Departament | INSTITUT UNIV. DE LA CREATIVITAT I INNOV. EDUCATIVES (ICIE) |
Telèfon | 963864423 |
Activitats anteriors
Altres Mèrits o aclariments
- - Curs de grau superior de Valencià (PDI, PAS) 80 hores. Servei de Política Lingüística. Universitat de València. 2005-2006
- - Curs D'Iniciació a la Docència Universitària. 120 hores. Abril-juliol 2010
- - Ús i manteniment de la Pissarra digital interactiva. 4 hores. Julio 2010.
- - Taller 'El enfoque de las capacidades para el desarrolla humano como marco alternativo para el diseño y evaluación del currículo universitario'. 6 hores. Setembre 2010.
- - III Escuela de Verano. Profesores universitarios motivadores del espíritu emprendedor. Cátedra de cultura empresarial. ADEIT. 11 a 15 de julio de 2011. 40 horas.
Vicedegana de Relacions Internacionals i Practicum de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació. 2012/ 2018.
Presideix la Comissió de pràctiques, Comissió de relacions internacionals i Comissió d' Igualtat.
Vicedirectora del Màster de profesor/a de Secundària
Membre de la Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster de professorat de Secundària. Centre de Postgrau. Universitat de València.2011/actualment.
CAT de Pedagogia durant els cursos 2009-2010, 2010-2011 i 2016-17
Coordinadora del:
-'Curso de formación pedagógica para profesores y dierctores de Escuela Básica Alternativa de Perú' febrero y marzo de 2016. 100 alumnos. Organitzat per VR Relacions Internacionals i Cooperació i VR de Polítiques de Formació i Qualitat.
- 'Formación Pedagógica y didàctica para profesores técnicos de FP' Organitzat per la Vicerectora d'Estudis de Grau i Política Lingüística 2016-17,2017-18, 2018-19, 2019-2020
Electa: Membre de Junta de Facultat de Filosofia i Ciències de l'educació 2012-18, del Claustre de la universitat i de la Comissió d'estatuts, membre de la Junta de Facultat de Magisteri 2021
Docente del módulo de Innovación y Curriculum en el Doctorado en educación de la Universidad Bernardo O'higgins de Chile. Cursos 2017-18, 2018-19, 2019-20 y 2020-21
(Mèrits relacionats amb l'experiència en gestió i administració)INFORMES TÉCNICS A INSTITUCIONS AMB CONCURRÈNCIA COMPETITIVA O CONTRACTE
- Informe sobre resultados e incidencias de las visitas al teatro romano de Sagunto. Servicio de Patrimonio Arqueológico y etnológico. Conselleria de Cultura. 1995. Generalitat Valenciana.
- Projecte d'adaptació de per a discapacitats de l'exposició permanent del Museu de Prehistòria. Maig 1999. Diputació de València.
- Proyecto para la declaración de Parque Cultural del término de Bicorp y el Macizo del Caroig. Consellería de Cultura, Educació i Ciencia . 2000.
- Estudio microscópico del macroutillaje de la Cueva de Nerja (Málaga). Universitat de Valencia. Noviembre 2004
- Estudio microscópico de material lítico de la cueva de Santa Maira (Famorca, Alicante). Universitat de Valencia. Diciembre 2005
- Plá de Viabilitat del projecte de museaització de l'Alt Forn num. 2 del Port de Sagunt. Fundació Patrimoni Industrial de la Comunitat Valenciana. Generalitat Valenciana. 2008
- Projecte d'atenció als museus de Gandia 2005-2009. Ajuntament de Gandia (València)
- § Museu arqueològic de Gandia (MAGa) (Promoció i Didàctica)
- § Museu Etnològic (MEGa) (Inventari, investigació i gestió de la collecció Frederic Artès).
- Assesorament científic i de rodatge per la realització de l'audiovisual 'Els artistes prehistòrics' per al Museu de Bicorp. Direcció de Patrimoni. Conselleria de Cultura. Generalitat Valenciana. 2009
- Projecte d' exposició 'Prehistoria i Cinema' per al Museu de Prehistoria de Valencia. OTRI. Universitat de València. Setembre 2010.
- Audiovisuales Museu de la Valltorta 2018
- Audivisual Arte prehistórico Museu de Prehistoria de València 2020
Altres Publicacions
Conferències
Formació acadèmica
Línies d'activitat
Participacions a Congressos
Projectes
- Arte rupestre holoceno
- Documentación arte rupestre
- tecnologia prehistorica
- historia de genero
- Recursos educativos
- arqueología de género
- Didáctica de la historia
- didáctica del patrimonio
- género y educación
- educación para la igualdad de género
- Secundaria
- formació professorat secundària
- Formació inicial del professorat
- Practicum
- materials docents
- Material audiovisual
- Pleistoceno final
- Holoceno
- Bioarqueologia
- Paleoclimatología
- Paleoeconomía
- tecnologia prehistorica
- Prácticas funerarias en Arqueología
- recolectores
- Evolución cultural
- Región Mediterránea Española
- Entornos educativos en red
- Entornos aprendizaje
- Estética
- investigación plural
- Investigación Educativa Basada en las Artes Visual
- Investigación basada en imágenes
- Investigación cualitativa
- Educación artística
- Educació secundaria
- profesores dibujo
- Cinema i educació
- Formació de professorat
- Formació inicial del professorat
- didactica museos
- Museos y exposiciones
- Museos valencianos
- Museos de arqueología
- Audiovisuales y Educación
- Desarrollo
- Creatividad
- Innovación
- Educación
- Educación social
- Creatividad y Educación
- Innovació educativa
- Traceología
- Prehistoria
- tecnologia prehistorica
- formació professorat secundària
- Educación artística
- Educació secundaria
- profesores dibujo
- Museu Arqueològic
- Museu de Prehistòria de València
- didáctica del patrimonio
- Audiovisual en museus
- Comunidad Valenciana
- Formación profesional
- arqueologia y genero
- educación para la igualdad de género
- Didáctica de las Ciencias Sociales
- investigación en didactica de la historia
- Museos de arqueología
- Ilustración científica
- Tardiglaciar
- Postglaciar
- recolectores
- tecnologia prehistorica
- Paleoeconomía
- Región mediterránea ibérica
- arqueologia y genero
- Tardiglaciar
- Postglaciar
- Tecnología lítica
- Paleoeconomía
- Variabilidad espacial
- Línea de costa
- Montaña mediterránea
- recolectores
- Región mediterránea ibérica
- género y educación
- Educación secundaria
- Formación del profesorado
- Recursos educativos
- Educación
- Museos
- Creatividad
- Paleolítico Superior
- Mesolítico
- Cambio climático
- Dinámica social
- ABM
Publicacions en revistes
Textos del currículum
La professora Paula Jardón Giner és especialista en Prehistòria, Formació del professorat i Didàctica del Patrimoni. Amb una formació inicial en Geografia i Història i una tesi sobre tecnologia prehistòrica en traceologia, inicia la seva trajectòria investigadora amb una beca a la Universitat de Lieja (Bèlgica). Presenta la seva tesi doctoral el 1996, constitueix l'empresa D'arqueo CB (1995) i després Darqueo, estudi i difusió del Patrimoni SL (2004) l'objecte social del qual és la investigació arqueològica i la Didàctica del Patrimoni. Des del 1995 fins al 2009 exerceix com a investigadora en aquesta empresa, amb contractes de recerca a França i Bèlgica, que generen publicacions científiques. També exerceix la docència a Secundària des del 1999 al 2007. És professora associada de Prehistòria de la UV durant els anys 2002 a 2006 i col·labora en les investigacions del departament. Aquestes activitats generen investigacions en educació que també són objecte de publicacions. Des del 1996 és membre del grup Gea-Cio d'innovació en didàctica de les ciències socials, amb qui participa en treballs de recerca-acció i publicacions especialitzades en educació. L'any 2009 s'incorpora a temps complet a la Universitat de València. Desenvolupa la seva activitat investigadora a la Formació del professorat ia la Didàctica del patrimoni i desenvolupament comunitari, s'integra al projecte de recerca del Salt per desenvolupar una línia investigadora en la participació ciutadana.
Al març de 2017 sol·licita el canvi d'adscripció des de l'àrea de Didàctica i organització escolar a l'àrea de Didàctica de les ciències socials, on hi ha clarament una línia de recerca en Didàctica del patrimoni.
La seua activitat científica s'integra en projectes dels equips de la Universitat de València, de la Universitat de Lieja, l'Institut Reial de Ciències Naturals de Bèlgica, el Laboratori del CNRS de Carcassona, el laboratori de Prehistòria de la Societé Prehistorique française, la Missió francesa a Àsia Central, la Universitat de San Luis Potosí (Mèxic) i la Universitat de La Laguna (Tenerife). Investigadora del Grup de Recerca CREARI, de l'Institut de Creativitat i Innovacions educatives de la Universitat de València i Projecte PASTWOMEN. Colaboradora del grup Social(S)UV. Forma part dels següents grups d'innovació: Gea-Clio, Espaicinema de la Facultat de Magisteri i Pasarel·la Docent al Màster de professorat de Secundària.
Ha participat en el disseny museogràfic dels Museus de Prehistòria de València, Arqueològics d'Alacant, Alcoi, Villena, Almassora, Petrer, Gandia, Crevillent, Bicorp i Novelda. És coautora dels projectes de Parc Arqueològic de les Coves de l'Aranya (Bicorp), de Morella la Vella de l'Ecomuseu d'Aras dels Olmos. Comissària de les exposicions: A la Llum de la Llar, Castells Valencians, Els ibers i Prehistòria i Cinema. Assessora històrica a la pel·lícula Sa Majesté Minor de Jean Jacques Annaud.
En l'àmbit acadèmic ha exercit les responsabilitats següents: Vicedegana de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació (2012-2018), Vicedirectora del Màster en Professor/a de Secundària (2017-2022), Coordinadora dels cursos: Formació pedagògica per a docents del Perú (2016), Formació Pedagògica i Didàctica per a tècnics de FP 2017-18, 18-19, i 2019-20. Ha participat en les comissions següents: de contractació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació (2 cursos), Facultat de Magisteri (3 cursos), Comissió de coordinació acadèmica del màster de Secundària (de 2011-2022), Comissió permanent del Departament de Didàctica de les ciències experimentals i socials (2018-19, 2019-20 i 2020-21), Comissió econòmica i Comissió Permanent de l'Institut Universitaria de creativitat i innovacions educatives (2018 fins a l'actualitat)
CoIP del projecte i+D DECHADOS
Co-IP del projecte Erasmus+KA2 Womens Legacy
1 sexenni de recerca reconegut per CNEAI (31/12/2017)
CoIP del projecte i+D DECHADOS
Co-IP del projecte Erasmus+KA2 Womens Legacy
Articles científics en els darrers 10 anys:
5 en Q1,
2 en Q2,
1 en Q3,
4 a revistes Emerging Citation Repports
6 a revistes Carhusplus+ Latindex+Erihplus
Capítols de llibres en SPI en els darrers 10 anys: 4 en Q1, 2 en Q3 i 1 en Q4
3 quinquennis, el darrer amb avaluació DOCENTIA
Tesis dirigides:4, Tesi en curs:1
ORCID 0000-0003-1542-7683
Scopus Author ID 57173081900
WOS
Google Acadèmic: 985 cites, índex h-16, índex I10-25
Docent al programa de Doctorat d'Educació de la Universitat Bernardo O'Higgins de Xile els cursos 2017-18, 2018-19, 2019-20, 2020-21, 2021-22 i 2022-23
Estades a la Universitat de Barcelona de 1/5/2021 a 31/7/2021 i de 15/7/2022 a 15/7/2023
Tècniques o especialitats que domina
- Traceología
- Tecnología lítica
- Materials educatius