Universitat de ValènciaCurriculum Vitae

JORDI CLOPES GARRELL
JORDI CLOPES GARRELL
Correu electrònic jorcloga(a)uv.es
Categoria Professional AJUDANT DR.
Departament DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
Telèfon 963 86 44 90

Formació acadèmica

Llicenciat en Filologia Catalana . Universitat de Barcelona . 09/07/2003 . (Diplomatura / Llicenciatura / Grau)
Doctorat en Didàctica de les Ciències, les Llengües, les Arts i les Humanitats . Universitat de Barcelona . 04/05/2021 . (Doctorat )
Màster Universitari en Investigació en Didàctica de la Llengua i la Literatura . Universitat de Barcelona . 20/09/2010 . (Màster Oficial)
Graduat en Investigació Privada . Universitat de Barcelona . 29/09/1999 . (Formació Especialitzada)
Postgrau en Educació Plurilingüe . Universitat de Barcelona . 06/09/2008 . (Formació Especialitzada)
EuroComRom-Kurs . Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt amb Main . 14/02/2003 . (Formació Especialitzada)

Activitats anteriors

Professor d'Ensenyament Secundari. Generalitat de Catalunya. 28/10/2004 - 31/08/2024
Professor Associat. Universitat de Barcelona. 14/01/2015 - 05/06/2025
Professor Visitant Laboral. Universidad de Granada. 01/09/2024 - 05/06/2025

Tesis, tesines i treballs

Clopés Garrell, Jordi . (2021) . Joan Brossa a l'aula: de la creació a la reflexió (Tesi Doctoral) . Universitat de Barcelona. Publicació online (https://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/180352)
Clopés Garrell, Jordi . (2010) . Diari d'un professor de secundària: factors que emergeixen del seu estudi (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona. Publicació online (https://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/16044)
Pey Asensio, Clàudia . (2019) . Una seqüència didàctica poètica a través del diari de lectura: una proposta didàctica innovadora per a l'ensenyament de poesia a quart d'ESO (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Riera Llobet, Glòria . (2019) . Explica'm què ha passat. Proposta d'innovació educativa en Llengua i Literatura Catalanes (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Solà Rodríguez, Cèlia . (2023) . Derribar molinos educativos. Revisión y estudio de la ruta literaria de El Quijote como aproximación interactiva con el alumnado adolescente (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona. Publicació online (https://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/199503)
Cerezo Moya, Dídac . (2023) . Ruta literària del tríptic de la terra de Mercè Ibarz per la serra de Collserola (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Font Riqué, Roger . (2023) . Els jugadors del Whist de Vicenç Pagès Jordà: un dietari i una ruta literària per a una proposta educativa (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Tomàs Massana, Genís . (2025) . La cançó improvisada com a eina pedagògica per desenvolupar el pensament crític a l'aula (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Donaire Robles, Laura . (2025) . Ensenyar català a nouvinguts amb una visió multimètode: tres situacions d'aprenentatge dissenyades per a l'aula d'acollida de l'INS Mercè Rodoreda (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Cirera Jiménez, Francina . (2025) . La bufetada de Narcís Oller com a eina per a fomentar l'ús oral del català (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.
Roig Cantí, Teresa . (2025) . La paraula com a camí: Una proposta didàctica per a l'assignatura de Creació Literària a batxillerat (Treball de Màster o de Tercer Cicle de 12 o mes crèdits) . Universitat de Barcelona.

Projectes

Geografies literàries 3.0 (2014-2015) . 2014 - 2015 . Ref.UV-SFPIE_DOCE14-223203 . Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2015-2016) . 2015 - 2016 . Ref.UV-SFPIE_GER15-315032 . Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2016-2017) . 2016 - 2017 . Ref.UV-SFPIE_GER16-418982 . Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2017-2018) . 2017 - 2018 . Ref.UV-SFPIE_GER17-585487 . Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2018-2019) . 2018 - 2019 . Ref.UV-SFPIE_GER18-851173 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2019-2020) . 2019 - 2020 . Ref.UV-SFPIE_PID19-1098200 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2020-2021) . 2020 - 2021 . Ref.UV-SFPIE_PID20-1350003 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2020-2021) . 2020 - 2021 . Ref.UV-SPFIE_1350003 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius i el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Catalá
Geografies literàries 3.0 Grup d'investigació de la UV Geografies Literàries (UV-INV_GIUV-1721280)(2021-2022) . 2021 - 2022 . Ref.UV-SFPIE_PID-1640234 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius i el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Catalá
Geografies literàries 3.0 Grup d'investigació de la UV Geografies Literàries (UV-INV_GIUV-1721280)(2022-2023) . 2022 - 2023 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius i el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Catalá
Geografies literàries 3.0 (2021-2022) . 2021 - 2022 . Ref.UV-SFPIE_PID-1640234 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2022-2023) . 2022 - 2023 . Ref.UV-SFPIE_PID-2080000 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2023-2024) . 2023 - 2024 . Ref.UV-SFPIE_PIEC-2736960 . Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació . IP: Alexandre Bataller Català
Geografies literàries 3.0 (2024-2025) . 2024 - 2025 . Ref.UV-SFPIE_PIEC-3327949 . Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació . IP: Alexandre Bataller Català
Poéticas liminales en el mundo contemporáneo: creación, formación y compromiso social . 2020 - 2023 . Ref.FFI2016-75844-P . MINECO. Ministerio de Economía y Competitividad . IP: Bordons de Porrata-Doria, Glòria / Figueras Ferrer, Eva

Línies d'activitat

Geografies literàries
Poció (Poesia i Educació)
Diagnòstic, avaluació i millora de la competència lingüística en català a la formació inicial de mestres i de professorat de secundària
La competència lingüística oral en català: actituds lingüístiques i culturals en la formació inicial de mestres i professors. Diagnosi i avaluació
Ibero-Romance Studies (Contrastive Linguistics and Comparative Literature)

Estades a Centres de Recerca

Universitat de València. València. ESPANYA. 2021 (1 Mesos) . Geografies literàries . Convidat
Universidade do Algarve. Faro. PORTUGAL. 2022 (1 Mesos) . Literatura, Turisme i Educació . Convidat
Universidad de Málaga. Málaga. ESPANYA. 2023 (2 Mesos) . El Design thinking aplicado al juego de rol multidisciplinar . Convidat
Università di Torino. Torino. ITÀLIA. 2024 (2 Mesos) . Cultura, literatura i territori . Convidat

Altres Publicacions

Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi. Videopoesía y compromiso social: estudio de caso sobre un proyecto interdisciplinar e interuniversitario con futuras maestras y maestros. En Oportunidades y retos para la enseñanza de las artes, la educación mediática y la ética en la era postdigital / coord. por Elke Castro León. Dykinson S.L.. 2021
Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi. Videopoesia i reflexió social: anàlisi d'un projecte creatiu per a la formació de mestres. En Julieta Torrents; Elisabet Contreras; Glòria Bordons (coords.) Creació i compromís social a l'educació literària i artística. Octaedro. 2023
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Llengua Catalana i Literatura 1 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2011
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Llengua Catalana i Literatura 2 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2012
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Llengua Catalana i Literatura 3 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2011
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Llengua Catalana i Literatura 4 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2012
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Quadern Llengua Catalana i Literatura 1 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2011
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Quadern Llengua Catalana i Literatura 2 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2012
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Quadern Llengua Catalana i Literatura 3 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2011
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Quadern Llengua Catalana i Literatura 4 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2012
Busquets, Joan; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Vall, Irene. Guia didàctica Llengua Catalana i Literatura 1 ESO. Projecte Eines. Castellnou. 2011
Clopés, Jordi. Per aprovar. Llengua catalana i literatura 1 ESO. Castellnou. 2013

Participacions a Congressos

Clopés, Jordi (2016). Rutes literàries: dues propostes didàctiques. (Comunicació) . I Seminari d'Intercanvi d'experiències educatives sobre Geografies Literàries . València . ESPANYA
Clopés, Jordi (2016). Patrimoni i Literatura. (Presidència de sessió) . III Jornades Literatura, Territori i Educació 'Literatura i Patrimoni' . Sagunt . ESPANYA
Bordons, Glòria; Costa, Lis; Audí, Marc; Clopés, Jordi (2016). . (Participació comitè organitzador) . II Jornades Internacionals de Poesia: poètiques, crítica i recepció . Barcelona . ESPANYA
Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi; Ramos, Joan Marc; Soldevila, Llorenç (2017). . (Participació comitè organitzador) . IV Jornades de Literatura, Territori i Educació. Paisatges de la memòria . Arenys de Munt . ESPANYA
Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi (2021). Videopoesía y ODS. Un proyecto colaborativo para el desarrollo de la creatividad. (Comunicació) . II Congreso Internacional de Innovación y Tendencias Educativas. INNTED 2021 . ESPANYA
Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi (2021). Videopoemes i propostes del projecte interuniversitari Poesia i Objectius de Desenvolupament Sostenible. (Comunicació) . VIII Jornades Literatura, Territori i Educació . València . ESPANYA
Bataller, Alexandre; Clopés, Jordi (2022). Creación y propuestas didácticas para la introducción de los ODS en primaria a partir de un proyecto poético cooperativo e interuniversitario. (Comunicació) . I Congreso Internacional sobre Sostenibilidad Curricular y ODS en la Formación Universitaria . València . ESPANYA
Clopés, Jordi; Génova, Júlia; Arranz, Núria; Ponce, Ainhoa (2022). Projecte Poesia i ODS. (Comunicació) . IX Jornades Literatura, Territori i Educació . Dénia . ESPANYA
Clopés, Jordi (2022). Espais i llocs literaris urbans. (Presidència de sessió) . IV Congrés Internacional Geografies Literàries 'Mirades socials i educatives des de les ciutats escrites' . València . ESPANYA
Clopés, Jordi; Jo, Anna; Duval, Esmirna; Igeño, Carla (2023). Les dones de Barcelona. (Comunicació) . X Jornades Literatura, Territori i Educació . Tarragona . ESPANYA
Clopés, Jordi (2023). Joan Brossa a l'aula: una seqüència didàctica per pensar la ciutat des de la poesia. (Comunicació) . VIII Jornades Internacionals d'Intercanvi d'Experiències sobre Geografies Literàries . València . ESPANYA
Clopés, Jordi (2024). Les possibilitats educatives de les rutes literàries com a Treball de Recerca de Batxillerat. (Comunicació) . IX Jornades Internacionals d'Intercanvi d'Experiències sobre Geografies Literàries . València . ESPANYA
Ambròs, Alba; Ramos, Joan Marc; Clopés, Jordi (2024). Practicants i mentors parlen de l'ús del català en el context escolar a l'àrea metropolitana de Barcelona. (Comunicació) . XXV Congreso Internacional de la Sociedad Internacional de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Lleida . ESPANYA
Clopés, Jordi (2025). L'ús de les rutes literàries en l'ensenyament del català com a llengua addicional: Els nostres poetes visiten Granada. (Comunicació) . X Jornades Internacionals d'Intercanvi d'Experiències sobre Geografies Literàries . València . ESPANYA
Clopés, Jordi; Robledillo, José Miguel (2025). Granada des de la música catalana: rutes literàries entre versos i acords. (Comunicació) . XII Jornades Literatura, Territori i Educació . Xàtiva . ESPANYA
Clopés, Jordi (2025). Projectes literaris i propostes per a Educació Secundària. (Presidència de sessió) . XII Jornades Literatura, Territori i Educació . Xàtiva . ESPANYA
Clopés, Jordi (2025). Vers a vers: ensenyar català com a llengua addicional amb un taller poètic. (Comunicació) . 39es Jornades Internacionals per a Professorat de Català . Castelló . ESPANYA
Cristóbal, Anna; Clopés, Jordi (2025). De la lectura a l'escena: un projecte interuniversitari de creativitat i reflexió literària a partir de L'imperatiu categòric de Victoria Szpunberg. (Comunicació) . 39es Jornades Internacionals per a Professorat de Català . Castelló . ESPANYA