**Universitat de ValènciaCurriculum Vitae

ALICIA MARTI CLIMENT
ALICIA MARTI CLIMENT
E-mail alicia.marti(a)uv.es
Professional category PROF. PERMANENTE LABORAL
Department DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
Phone number 961625433

Other publications

Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2013). Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres . In Propostes d'Innovació Educativa. Col·lecció Anejos de @tic. Volum 3 . Volume. 3 . (pp. 44 - 53) . Editorial Germania, SL . ISBN: 978-84-15660-49-1 .
Martí Climent, Alícia (2014). Poesia oral improvisada al territori lingüístic català . In Un amor, uns carrers. Cap a una didàctica de les geografies literàries . (pp. 235 - 241) . Universitat de Valencia PUV . ISBN: 978-84-370-9246-1 .
Martí Climent, Alícia (2014). El model lingüístic valencià . In Recherches sur la langue catalane . (pp. 289 - 302) . Lambert-Lucas . ISBN: 978-2-35935-112-5 .
Martí Climent, Alícia (2014). Poesia oral improvisada . In Com triomfar amb les TIC en la promoció lectora . (pp. 69 - 82) . Andana Editorial . ISBN: 978-84-942671-8-5 .
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2015). Aproximación a las representaciones sociales sobre las lenguas en el alumnado de cuarto de ESO . In Tendencias en Educación Lingüística . (pp. 139 - 155) . GEU EDITORIAL . ISBN: 978-84-16361-40-3 .
Guilabert Antón, Ramón; Pitarch, Manel; Gisbert, Francesc; Martí Climent, Alícia; Castellano Sanz, Margarida; Aguilar, Eduard; Braco, Xavier (2016). Valencià: llengua i literatura 2n Batxillerat. Projecte Som link . In Valencià: llengua i literatura 2n Batxillerat. Projecte Som link. . (pp. 1 - 426) . Editorial Luis Vives . ISBN: 9788414003817 .
Guilabert Antón, Ramón; Pitarch, Manel; Gisbert, Francesc; Martí Climent, Alícia; Castellano Sanz, Margarida; Aguilar, Eduard; Braco, Xavier (2016). Valencià: llengua i literatura 2n Batxillerat. Projecte Som link. Guia didàctica . In Valencià: llengua i literatura 2n Batxillerat. Projecte Som link. Guia didàctica. . (pp. 1 - 215) . Editorial Luis Vives . ISBN: 9788414003824 .
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2016). Els projectes de llengua en la formació del futur professorat de Secundària . In L'ensenyament del català als territoris de parla catalana. Estat de la qüestió i perspectives de futur . (pp. 454 - 465) . Servei de Publicacions de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya . ISBN: 978-84-945564-0-1 .
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). La lectura en valencià amb les TIC . In Mac Donald Lightbound, P.; Mestre I Mestre, EM.; Olmo Cazevieille, FT. (2018). Present and future developments in multilingual environments. Vol 3. Num.1. . Volume. 3 . Number. 1 . (pp. 49 - 59) . Editorial Universitat Politècnica de València (UPV) . ISBN: 978-84-9048-710-5 . http://hdl.handle.net/10251/106122
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Avantatges de la utilització de recursos TIC en projectes de llengua i literatura . In En torno a la innovación en educación superior: estudios, perspectivas e investigaciones . (pp. 25 - 31) . Universitat de València . ISBN: 978-84-9133-228-2 .
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2019). El reto de la formación en TIC del futuro profesorado . In Lectura y educación literaria . (pp. 269 - 277) . Diputación de Badajoz . ISBN: 978-84-09-00621-2 .
Martí Climent, Alícia (2020). La promoción de la lectura a través de la videorreseña en el Grado en Maestro/a en Educación Infantil . In Ruiz-Rey, F.J.; Quero-Torres, N.; Cebrián-de-la-Serna, M. & Hernández-Hernández, P., (2020). Tecnologías emergentes y estilos de aprendizaje para la enseñanza. Colección Gtea: Universidad de Málaga. . (pp. 156 - 165) . Universidad de Málaga . ISBN: 978-84-09-16847-7 .
Martí Climent, Alícia (2020). Compartir lecturas mediante videorreseñas. Una práctica innovadora en la formación de maestros . In La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas . (pp. 1248 - 1258) . Octaedro . ISBN: 978-84-18348-11-2 . https://octaedro.com/libro/la-docencia-en-la-ensenanza-superior/
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2020). DidàcTICs. Projectes de llengua i literatura per a l'aula de Secundària . In DidàcTICs. Projectes de llengua i literatura per a l'aula de Secundària . (pp. 1 - 168) . Edicions Bromera . ISBN: 9788490264652 .
Martí Climent, Alícia; Guilabert Antón, Ramon (2020). Valencià: llengua i literatura 3. Secundària Edelvives. Projecte Perquè les coses passen . In Valencià: llengua i literatura 3. Secundària Edelvives. Projecte Perquè les coses passen. . (pp. 1 - 280) . Editorial Luis Vives . ISBN: 9788414025918 .
Martí Climent, Alícia (2021). Emergència, emergència! . In El català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny . (pp. 101 - 102) . Viena edicions . ISBN: 978-84-17998-80-6 .
Martí Climent, Alícia (2021). La transformación digital de la docencia en tiempos de Covid-19 desde la perspectiva del profesorado . In Cuestiones transversales en la innovación de la docencia y la investigación de las ciencias sociales y jurídicas. Especial referencia al impacto del covid-19, las nuevas tecnologías y metodologías, las perspectivas de género y la diversidad. . (pp. 113 - 135) . Dykinson S.L. . ISBN: 978-84-1377-591-3 . https://links.uv.es/KH8zSrJ
Martí Climent, Alícia (2022). El Vídeo en la Enseñanza. Una Aproximación a la Visión del Profesorado . In Escenarios y recursos para la enseñanza con tecnología: desafíos y retos . (pp. 521 - 534) . Octaedro . ISBN: 978-84-19023-85-8 . https://doi.org/10.36006/16361
Casañ-Núñez, Juan Carlos; Márquez-Baldó, Lidia; Millán-Scheiding, Catalina; Martí Climent, Alícia (2022). Perspectiva del alumnado de ramas de Educación sobre las actividades multimedia e interactivas H5P . In Buzón García, O. (Coord.). Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030. . (pp. 1656 - 1685) . Dykinson S.L. . ISBN: 978-84-1377-648-4 . Publicació en línia (https://www.dykinson.com/libros/experiencias-innovadoras-y-desarrollo-de-competencias-docentes-en-educacion-ante-el-horizonte-2030/9788413776484/)
Martí-Climent, A.; Reig, A i Rodríguez-Gonzalo, C. (2024). La ressenya de lectura acadèmica en vídeo. Un estudi en la formació docent . In Valls Bautista, C., Holgado Garcia, J., Marqués Molías, L., Usart Rodríguez, M. (2024). Transformació Digital de l'Educació a l'Era de la Intel·ligència Artificial: Una Revolució Imparable. Dykinson. . (pp. 175 - 184) . Dykinson S.L. . ISBN: 9788410708013 . https://doi.org/10.14679/3500

Academic training

Filologia Catalana . Universitat de València . 21/08/2000 . (Diploma / Degree / Activities)
Llengua i literatura catalanes . Universitat de València . 03/12/2007 . (Ph.D.)
Màster en Especialització didàctica en educació secundària: Llengua i literatura Catalana . Universitat Autònoma de Barcelona . 22/02/2002 . (Official Master)
Diploma de Postgrau Correcció i Qualitat Lingüística . Universitat Autònoma de Barcelona . 18/09/2001 . (Specialized Training)
Especialista universitari en traducció i correcció de textos (català-espanyol-anglés) . Universitat d'Alacant . 2002 . (Specialized Training)
Expert Universitari en Igualtat, polítiques públiques i drets lingüístics . Universitat de València . 18/07/2022 . (Specialized Training)

Participations in Conferences

Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2010). Les xarxes socials com a recurs educatiu. (Paper) . VII Jornades Fòrum Novadors . Quaderns digitals. Revista de noves tecnologies i societat, núm. 65 . Gandia . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2010). La xarxa Ning com a recurs didàctic. (Communication) . Compar-TIC . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2010). El model lingüístic valencià. (Communication) . Col¿loqui Internacional Llengua i Lingüística Catalanes . París . FRANCE
Martí Climent, Alícia (2010). La terminologia lingüística en l'ensenyament mitjà. (Communication) . II Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa . Alzira . SPAIN
Doménech i Masià, Oreto; Martí Climent, Alícia; Santacruz, Laura (2011). Aprenem, fem xarxa i compartim amb Ning. (Communication) . III Jornada Espurna . Manresa . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2011). Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres. (Communication) . II Trobades d'Innovació Educativa . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2011). Eines per a l'ensenyament lingüís-TIC. (Paper) . 5é Congrés d'Escola Valenciana: 'L'escola en valencià: un model de qualitat més enllà del plurilingüisme' . Castelló . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2012). Patrimoni cultural: poesia oral improvisada. (Communication) . 5é Congrés d'Escola Valenciana: 'L'escola en valencià: un model de qualitat més enllà del plurilingüisme' . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2012). Poesia oral improvisada al territori lingüístic català. (Communication) . I Congrés Geografies Literàries . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2012). El tractament integrat de llengües en la formació lingüística inicial de mestres. (Communication) . XVI Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC) . Salamanca . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2012). Estructuració de la teoria lingüística en la docència. (Communication) . IV Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa . Catarroja . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2012). El tratamiento de la oración en los libros de texto de Secundaria. (Communication) . XXVII Congreso Internacional de la Asociación de Jóvenes Lingüistas . Sevilla . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2012). Aproximación a las representaciones sociales sobre las lenguas en el alumnado de cuarto de ESO. (Communication) . XIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Cadis . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). La gramàtica en els llibres de text de Secundària: la terminologia lingüística. (Communication) . I Congrés Internacional sobre l'ensenyament de la gramàtica . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2014). La pràctica docent en la formació dels futurs mestres. (Roundtable discussion) . Taula rodona ¿Ensenyar llengua i literatura amb una perspectiva integrada¿, 35 anys d¿ensenyament del valencià. Trobada de professors . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). De les TIC a les TAC per fer pràctiques de Llengua. (Paper) . III Jornades 'Aprendre llengua al segle XXI' . Barcelona . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2014). Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària. (Communication) . III Jornades d¿Innovació Docent en l¿Educació Superior . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). Del núvol a l¿aula. Les TIC en la pràctica docent. (Communication) . XV Congrés Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). El tractament de la terminologia lingüística en els llibres de text de primer cicle d¿ESO. (Communication) . XV Congrés Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). Recursos TIC per a Infantil. (Communication) . Jornada Punt de Trobada ¿Recursos d¿Educació Infantil per a l¿aula i per a casa¿ . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Alícia Martí Climent (2010). Les Xarxes socials com a recurs educatiu. (Paper) . VII Jornades Fòrum Novadors . Quaderns digitals nº 65 . Gandia . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Alícia Martí Climent (2010). LA Xarxa Ning com a recurs didàctic. (Communication) . Compar-TIC . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2011). Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres. (Communication) . II Trobades d'Innovació Educativa . València . SPAIN
Garcia Vidal, P i Alícia Martí Climent (2013). El Trabajo por proyectos con las TIC en el àrea de Lengua y Literatura. Una expereiencia didàctica en la formación del profesorado de Secundaria. (Communication) . 4èmes Reconcontres internationales de l¿Interactionisme socio-disursif . Genève . SWITZERLAND
Garcia Vidal, P i Alícia Martí Climent (2013). Aplicació didàctica de les TIC en el treball per projectes de llengua i literatura. (Communication) . Jornada d¿Innovació educativa: usos de las nuevas tecnologías en la docencia, investigación y entornos profesionales . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2014). Els Projectes de llengua en la formació del futur professorat de Secundària. (Communication) . IV Simposi Internacional sobre l¿Ensenyament del Català . Vic . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2015). Una aproximació al tractament dels conceptes sintàctics en el marc legal referent a l'ensenyament de llengües. (Communication) . 17è Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC) . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2015). Treballem llengua i literatura amb les TIC. Aplicació didàctica en la formació del futur professorat de Secundària. (Communication) . 17è Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2015). TIC-TAC-TAP en la planificació dels continguts lingüístics i literaris. (Poster) . IV Jornades d¿innovació docent en l¿Educació Superior ¿ IDES 2015 . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2015). L'ensenyament gramatical en els llibres de text de Secundària. (Communication) . XVI Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2015). La planificació didàctica de la llengua i la literatura amb les TIC. (Communication) . XVI Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2016). Ensenyament, lectura i internet. (Roundtable discussion) . II Simposi sobre la lectura, el llibre, les biblioteques i l'escola . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2016). El repte de la formació en TIC del futur professorat. (Communication) . XVII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Badajoz . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2016). Els llibres de text i l'ensenyament gramatical. Una aproximació a la terminologia sintàctica bàsica utilitzada en l'ensenyament del català i l'espanyol en 1r i 2n d'ESO. (Communication) . II Congrés Internacional sobre l'ensenyament de la gramàtica . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Maurí i Genovés, Vicent (2017). El català en el sistema educatiu valencià: situació, valoració i propostes. (Communication) . I Congrés Internacional sobre Revitalització de Llengües Indígenes i Minoritzades . Barcelona-Vic . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2017). La lectura en valencià amb les TIC. (Poster) . First International Seminar CLIL: present and future developments in multilingual enviroments . Gandia . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2017). Repositoris per l'ensenyament de la llengua i la literatura en Secundària. (Communication) . I Jornades Innovació i TIC en educació . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2014). . (Participation in organiser committee) . I Congreso Internacional sobre la Enseñanza de la Gramática . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2016). . (Participation in organiser committee) . II Congreso Internacional sobre la Enseñanza de la Gramática . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). Uso y aplicación didáctica de las tecnologías de la información y la comunicación para trabajar en proyectos de lengua y literatura en secundaria. (Poster) . 6º Foro Iberoamericano sobre Literacidad y Aprendizaje . Libro de actas 'Trabajando juntos para fomentar la equidad a través de comunidades de lectores y escritores: un reto para el Siglo XXI' (p.2897-2910) https://www.ucm.es/data/cont/media/www/pag-89186/ACTAS.pdf . Madrid . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2017). Avantatges de la utilització de recursos TIC en els projectes de llengua i literatura. (Communication) . VI Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior . València . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). Formación y aplicación didáctica de las TIC en proyectos para trabajar la lengua y la literatura. (Poster) . III Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2017) . http://dx.doi.org/10.4995/INRED2017.2017.6901 . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2017). Eines TIC per a l'avaluació formativa en projectes de llengua i literatura. (Poster) . XVIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) . Ciudad Real . SPAIN
Alícia Martí Climent (2017). La enseñanza del catalán en el sistema educativo valenciano: de la LUEV a la actualidad. (Communication) . XVIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) . Ciudad Real . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2018). El tratamiento integrado de lenguas en la gramática: una aproximación a la terminología básica en los libros de texto de secundaria. (Communication) . XLVII Simposio de la Sociedad Española de Lingüística . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar; Cerdà Juan, Àngela (2018). Autobiografies lingüístiques de l'alumnat de Secundària: una visió de l'aprenentatge de llengües. (Communication) . Jornada d'Ensenyament i Ús del Valencià als Centres Educatius. Intercanvi d'Experiències d'Educació Plurilingüe 2018 . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Projectes amb TIC per treballar la llengua i la literatura. (Communication) . Jornades de Recerca en Didàctica de la Llengua "Entre la innovació i la investigació a l'aula" . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Recursos TIC en la formació del futur professorat. (Communication) . VII Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Redes sociales en la enseñanza superior. (Communication) . IV Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2018) . http://dx.doi.org/10.4995/INRED2018.2018.8894 . València . SPAIN
Alícia Martí Climent, Pilar Garcia Vidal (2018). Análisis de autobiografías lingüísticas del alumnado de Secundaria: posibles implicaciones didácticas en la enseñanza de lenguas. (Communication) . XIX Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) . Almeria . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2019). Com s'ensenyen les llengües amb les TIC. (Communication) . 9è Seminari Internacional L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua . Barcelona . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Gramàtica i TIC al treball per projectes. (Poster) . III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica . Barcelona . SPAIN
Alícia Martí Climent; Pilar Garcia Vidal (2019). L'ús de les TIC en la didàctica de la llengua oral. (Communication) . Jornades de recerca en didàctica de la llengua. Didàctica de la llengua oral: renovació metodològica i innovació . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2019). . (Participation in organiser committee) . III Congreso Internacional sobre la Enseñanza de la Gramática . Barcelona . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2019). TIC, TAC, TAP. Projectes de llengua i literatura. (Communication) . Jornadas de Innovación Educativa 'La Renovación Docente en la Enseñanza Superior' (6) . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Aventura't amb la lectura: llibres i tecnologia a l'aula. (Paper) . Jornada formativa: com potenciar la lectura en un entorn digitalitzat . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2019). Booktubers en la formación de maestros. (Communication) . I Congreso Internacional de Tecnologías Emergentes en Educación . Libro de actas del congreso: https://gteavirtual.org/citee/libro-de-actas/ . Málaga . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Instagram i Youtube en l'ensenyament lingüístic. (Communication) . VIII Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior (IDES) . Catarroja . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2019). Plurilingüisme i alfabetització inicial. Pràctiques educatives. (Paper) . Jornada informativa sobre l'alfabetització simultània per als assessors d'educació plurilingüe en el camp del Tractament Integral de Llengües en centres educatius . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2019). La videorreseña en la formación de docentes. Una práctica de promoción de la lectura en el Grado en Maestro/a en Educación Infantil. (Communication) . VII Jornadas ERI Lectura: Investigación y buenas prácticas en educación . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Proyectos audiovisuales para trabajar la lectura. (Communication) . XX Congreso Internacional de la SEDLL . Bilbao . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2019). De la nube al aula: ludificación y tecnología en la formación literaria. (Communication) . XX Congreso Internacional de la SEDLL . Bilbao . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2020). Les tecnologies en l'ensenyament de la llengua i la literatura. (Poster) . VI Jornades d'Innovació Educativa . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2020). Els futurs mestres comparteixen lectures: la vídeo-ressenya. (Poster) . XVIII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària (XARXES 2020) i IV Workshop Internacional d'Innovació en Ensenyament Superior i TIC (INNOVAESTIC 2020) . Llibre d'actes https://web.ua.es/va/ice/redes-innovaestic2020/documentos/llibre-d-actes-2020.pdf . Alacant . SPAIN
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Martí Climent, Alícia; Reig Gascón, Aina (2020). La vídeo-ressenya en la formació dels futurs mestres. (Paper) . Jornades de recerca en didàctica de la llengua: L'ús educatiu del vídeo en la formació dels futurs docents . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2020). Uso educativo del vídeo en el aprendizaje lingüístico y literario. (Communication) . XXI CONGRESO INTERNACIONAL DE LA SEDLL. Multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje en la enseñanza de las lenguas y las literaturas . Pamplona . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Rodríguez Gonzalo, Carmen; Reig Gascón, Aina (2020). La videorreseña y la socialización de las prácticas lectoras en la formación de docentes. (Communication) . XXI CONGRESO INTERNACIONAL DE LA SEDLL. Multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje en la enseñanza de las lenguas y las literaturas . Pamplona . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2020). El uso del vídeo en la formación de docentes. (Communication) . EDUNOVATIC2020. V Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC . Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020, pàg. 710. Adaya Press. ISBN 978-84-09-22967-3. http://www.edunovatic.org/wp-content/uploads/2021/02/EDUNOVATIC20.pdf . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2020). El treball per àmbits en Secundària. L'àmbit lingüístic i social en 1r d'ESO. (Communication) . I Jornadas Ciencias y Letras . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2015). TIC en l'ensenyament de llengües. (Paper) . II Jornades d'Innovació, experimentació i bones pràctiques en educació . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). Instagram en la docencia universitaria semipresencial. (Paper) . Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento (VI edición). La revolución de los prosumers: youtubers e instagramers . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). Llegir entre un món tecnològic i audiovisual: competència i concomitàncies amb els hàbits lectors. (Paper) . Safor de Lletres III. Literatura infantil i juvenil . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). El uso de Twitter en la educación superior semipresencial. Una experiencia en la formación de docentes. (Communication) . XIX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y V Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (REDES-INNOVAESTIC 2021) . https://web.ua.es/va/ice/redes-innovaestic2021/documentos/xarxes-innovaestic-2021-llibre-d-actes.pdf . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). La transformación digital de la docencia en los tiempos del Covid-19: una aproximación a la visión del profesorado de secundaria y universidad. (Communication) . I Congreso internacional de innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2021). El vídeo en la enseñanza de lenguas. (Communication) . VII Congreso Internacional del Interaccionismo Socio-Discursivo . Donostia . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). Los recursos tecnológicos del futuro profesorado de Secundaria. (Paper) . II Congreso Internacional de Innovación y Tendencias Educativas . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). Pràctiques audiovisuals innovadores en la formació de docents. (Communication) . VII Jornades d'Innnovació Educativa de la Universitat de València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). El reto de la alfabetización digital en educación. (Invited paper) . VII Congreso Internacional Buen Comienzo . Medellín . COLOMBIA
Martí Climent, Alícia; Abad Beltrán, Victoria (2021). Tratamiento disciplinario de las lenguas en Secundaria en los territorios bilingües. El catalán, euskera y gallego en el currículo. (Paper) . 9th International Congress of Educational Sciences and Development (ICESD) . Avances en Ciencias de la Educación Vol. I. ISBN 978-84-1377-850-1 (Ed. Dykinson) . Pontevedra . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). La promoció de la lectura mitjançant l'ús de les TIC. (Communication) . I Jornada Lectura y Escritura en el Ámbito Educativo . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2021). El uso del vídeo en la docencia desdela mirada del profesorado. (Communication) . XXIV Congreso Internacional de Tecnología Educativa (EDUTEC) . Buenos Aires . ARGENTINA
Martí Climent, Alícia (2021). Las redes sociales Twitter e Instagram en la enseñanza universitaria. (Paper) . II CONGRESO INTERNACIONAL NODOS DEL CONOCIMIENTO. Innovación e investigación, rescate humano y transferencia de conocimientos: retos para la universidad ante el horizonte 2030 . SPAIN
Casañ Núñez, Juan Carlos; Márquez Baldó, Lidia; Millán-Scheiding, Catalina; Martí Climent, Alícia (2021). Contenido multimedia e interactivo H5P en la enseñanza: perspectiva del estudiantado de ramas de educación. (Communication) . II CONGRESO INTERNACIONAL NODOS DEL CONOCIMIENTO. Innovación e investigación, rescate humano y transferencia de conocimientos: retos para la universidad ante el horizonte 2030 . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). La videorreseña de la lectura académica como práctica para el desarrollo de la mirada crítica del futuro docente de secundaria. (Communication) . XXII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Cuenca . SPAIN
Rodríguez-Gonzalo, Carmen; García-Pastor, María Dolores; Martí Climent, Alícia (2021). La reflexión interlingüística en torno a la expresión de la obligación. Dos secuencias de intervención en aula desde L1 y LEX. (Communication) . XXII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura . Cuenca . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). Uso del vídeo en el aprendizaje basado en proyectos. (Communication) . 2º Congreso Internacional Innovación y tecnología en la enseñanza de idiomas . Lisboa . PORTUGAL
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2022). La videoressenya acadèmica en la formació del futur professorat de Secundària. (Communication) . II Jornades d'Educació Lectora, Literària i Lingüística. Recerca i bones pràctiques . València . SPAIN
Abad Beltrán, Victoria; Martí Climent, Alícia (2022). La reflexió gramatical en els projectes interlingüístics: l'expressió de l'obligació mitjançant l'elaboració d'un decàleg. (Communication) . Jornada d'ensenyament i ús del valencià als centres educatius. Intercanvi d'experiències d'educació plurilingüe 2022 . Alacant . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). El uso de la tecnología educativa en la enseñanza de la lengua y la literatura. (Communication) . Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (JUTE 2022) . Llibre d'actes: https://roderic.uv.es/bitstream/handle/10550/85264/Actas_AIPxsR.pdf?sequence=1&isAllowed=y . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Innovar con tecnología educativa en didáctica de la lengua y la literatura. (Paper) . II Congreso internacional de innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Symbaloo como herramienta de gestión de recursos digitales para la docencia. Una experiencia en la formación del profesorado de Secundaria. (Paper) . II Congreso internacional de innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Els canvis lingüístics dels estudiants universitaris valencians. Una aproximació a la relació entre la llengua inicial i els usos lingüístics. (Communication) . Congreso Internacional PASADO, PRESENTE Y FUTURO DEL HISPANISMO EN EL MUNDO: AVANCES Y RETOS . Belgrad . SERBIA
Martí Climent, Alícia (2022). Les creences dels futurs mestres sobre les llengües. Un estudi a partir d'autobiografies lingüístiques. (Communication) . XIX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes . Vic . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2022). Possibilitats del vídeo en la docència virtual. (Communication) . XIX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes . Vic . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Tecnologia educativa en la didàctica de la llengua i la literatura. (Communication) . VIII Jornada d'Innovació Educativa de la Universitat de València . SFPIE (2022). VIII Jornada d'Innovació Educativa: La Transferència en la Innovació Educativa: oportunitat per a generar aprenentatges i consolidar el currículum. ISBN: 978-84-09-47755-5 https://www.uv.es/sfpie/Jornada/UV-Ponencies-2022.pdf . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). L'aprenentatge plurilingüe a les aules valencianes. Un estudi generacional i sociolingüístic. (Communication) . III Congrés Internacional de Revitalització de Llengües Indígenes i Minoritzades . Girona-Perpinyà . FRANCE
Martí Climent, Alícia; Reig Gascon, Aina; Rodríguez-Gonzalo, Carmen (2022). La reseña bibliográfica en vídeo como propuesta didáctica para el desarrollo de la alfabetización académica y digital. (Communication) . IV Congreso Internacional de Didáctica de la Lengua. Las Nuevas Tecnologías en la Enseñanza de la Lengua y la Literatura . Salamanca . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Recerques recents sobre plurilingüisme. (Roundtable discussion) . CONGRÉS DIÀLEGS INTERNACIONALS SOBRE ENSENYAMENT PLURILINGÜE . Morella . SPAIN
Reig Gascón, Aina; Martí Climent, Alícia; Rodríguez-Gonzalo, Carmen (2022). La ressenya bibliogràfica en vídeo com a gènere. Una experiència didàctica en la formació de futurs mestres com a mediadors de literatura infantil. (Communication) . VI Congrés internacional francoespanyol E-GRAPHELES . València . SPAIN
Alícia Martí Climent (2022). L'ús del vídeo en l'ensenyament. (Invited paper) . Plaça del Llibre. Propostes interdisciplinars per al foment de la lectura . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2022). Los entornos personales de aprendizaje sobre TIC para la enseñanza del futuro profesorado de Secundaria. (Communication) . Congreso Internacional EDUTEC 2022 'Educación transformadora en un mundo digital: Conectando paisajes de aprendizaje' . Palma de Mallorca . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Castellano Sanz, Margarida (2022). El Proyecto Lingüístico de Centro en el sistema educativo valenciano: análisis del Programa de Educación Plurilingüe e Intercultural en las etapas de Educación Infantil y Primaria. (Communication) . XXIII Congreso Internacional de la SEDLL 2022 'Educación lingüística y literaria integral, innovación y proyectos de centro' . Oviedo . SPAIN
Martí Climent, Alícia; Abad Beltrán, Victoria (2022). La reflexión gramatical interlingüística mediante la expresión de la obligación. (Communication) . XXIII Congreso Internacional de la SEDLL 2022 'Educación lingüística y literaria integral, innovación y proyectos de centro' . Oviedo . SPAIN
Martí Climent, A.; Garcia Vidal, P. (2022). Aportaciones de la tecnología educativa en la enseñanza de la lengua y la literatura. (Communication) . V JORNADAS DE ENSEÑANZA DE LA LENGUA . Buenos Aires . ARGENTINA
Martí Climent A.; Abad Beltrán, V. (2023). ¿Cómo he escrito un decálogo sobre el buen amigo? La reflexión interlingüística sobre la expresión de la obligación en catalán, español e inglés. (Communication) . IV Congrés Internacional sobre l'Ensenyament de la Gramàtica . València . SPAIN
Martí Climent A.; Genís Perucho, J. (2023). El tractament integrat de llengües i continguts en l'àmbit lingüístic i social. Una aproximació a la visió del professorat. (Communication) . IV Congrés Internacional sobre l'Ensenyament de la Gramàtica . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2023). Unentretants i el foment lector. (Paper) . V Jornades Safor de Lletres: Foment lector, coeducació, TIC i situacions d'aprenentatge . Gandia . SPAIN
Reig-Gascón, A., Martí-Climent, A., & Rodríguez-Gonzalo, C. (2023). La reseña bibliográfica en vídeo como instrumento de socialización lectora de los futuros docentes. (Communication) . III Congreso Internacional Innovación en la Docencia e Investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas 'La universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad' . València . SPAIN
Martí-Climent, Alícia (2023). Los repositorios digitales del futuro profesorado de educación secundaria. (Communication) . XXX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (JUTE23) . Tenerife . SPAIN
Reig-Gascón, A.; Martí-Climent, A.; Rodríguez-Gonzalo, C. (2023). La videoressenya com a pràctica innovadora de socialització de la lectura professional en la formació universitària. (Communication) . IX Jornada d'Innovació Educativa "Estimulant aprenentatges mitjançant l'ús de la neuroeducació a les aules" . València . SPAIN
Martí Climent, Alícia (2023). ¿Cómo expresamos la obligación? Normas, reglas, instrucciones. Implementación de la SDGE en 3º. de ESO. (Communication) . I JORNADAS SOBRE DIDÁCTICA DE LA LENGUA PARA DOCENTES Y FUTUROS DOCENTES . León . SPAIN
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2023). La tecnologia educativa en l'ensenyament de llengües. (Paper) . VI Jornades d'Experiències Plurilingües "Innovació i transformació en l'ensenyament de llengües amb tecnologia educativa" . València . SPAIN
Castellano Sanz, Margarida; Martí Climent, Alícia (2023). El tractament del valencià i l'anglés a les escoles valencianes. (Communication) . VI Jornades d'Experiències Plurilingües 'Innovació i transformació en l'ensenyament de llengües amb tecnologia educativa' . València . SPAIN
Abad Beltrán, Victoria; Martí-Climent, Alícia; Rodríguez-Gonzalo, Carmen (2023). El conocimiento de los estudiantes de Secundaria sobre la expresión de la obligación a partir de la reflexión interlingüística. (Communication) . XXIV Congreso Internacional de la SEDLL 'La Didáctica de la Lengua y la Literatura ante el reto de la nueva ley educativa' . Santiago de Compostela . SPAIN
Martí-Climent, A.; Reig, A.; Rodríguez-Gonzalo, C. (2024). La ressenya de lectura acadèmica en vídeo. Un estudi en la formació docent. (Communication) . Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia . Tarragona . SPAIN
Sanz-Moreno, Raquel; Martí-Climent, Alícia (2024). Análisis de las percepciones de los futuros docentes de Secundaria sobre la elaboración de cápsulas gramaticales plurilingües. (Communication) . III Congreso internacional: Educación y Conocimiento . Alacant . SPAIN
Martí-Climent, Alícia; Sanz-Moreno, Raquel (2024). Propuestas didácticas para la enseñanza-aprendizaje de lenguas basadas en el uso del vídeo. (Communication) . III Congreso internacional: Educación y Conocimiento . Alacant . SPAIN
Martí-Climent, A.; Reig, A.; Rodríguez-Gonzalo, C. (2024). La formación de futuros docentes en alfabetización académica mediante videorreseñas. (Communication) . CONGRESO INTERNACIONAL LEER, ESCRIBIR Y COMPRENDER EN LAS FRONTERAS DEL CONOCIMIENTO LÍQUIDO . Cuenca . SPAIN
Martí-Climent, A.; Abad Beltrán, V. (2024). La importancia de la reflexión entre iguales para la conceptualización gramatical. (Communication) . Congrés Internacional d'Ensenyament de la Llengua: Focalització en la Forma (CELF) . València . SPAIN
Sanz-Moreno, Raquel; Martí-Climent, Alícia (2024). Enseñar a través de vídeos plurilingües: los docentes en formación como creadores de contenidos audiovisuales. (Communication) . X Jornada d'Innovació Educativa "Tecnologies emergents per a la transformació docent" . Burjassot . SPAIN

Projects

Anàlisi de la terminologia lingüística utilitzada en l'ensenyament de llengües en l'ESO () . 2010 . Ref.26 . Acadèmia Valenciana de la Llengua . PI: Alícia Martí Climent . (1 Researchers)
  • Lingüística contrastiva
  • terminología educativa
  • gramática contrastiva
  • enseñanza de la gramática
  • tractament integrat
Anàlisi de l'escriptura d'una autobiografia lingüística i d'un text d'opinió en estudiants de diferents nivells educatius en distintes llengües. Consecucions, dificultats i implicacions didàctiques () . 2009 - 2011 . Ref.GV/2009/105 . Generalitat Valenciana. Conselleria d'Educació i Ciència . PI: María Dolores García Pastor
Ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana oral () . 2009 - 2010 . Universidad de Valencia . PI: Ramon X. Roselló Ivars
Patrimoni cultural: poesia oral improvisada () . 2010 - 2011 . MINISTERIO DE EDUCACIÓN . PI: Felip Munar i Munar
La construcció del coneixement professional a través de l'avaluació de la pròpia pràctica: la comprensió lectora () . 2014 - 2015 . Universitat de València . PI: María José García Folgado . (12 Researchers)
  • Comprensió lectora
LA COMPRENSIÓN LECTORA Y EL APRENDIZAJE DE CONTENIDOS EN EL AULA: ANÁLISIS DE LAS PRÁCTICAS DE LOS DOCENTES NOVELES (Projectes d'Investigació (Generalitat Valenciana)) . 2015 . Ref.GV/2015/058 . Generalitat Valenciana . PI: CARMEN RODRÍGUEZ GONZALO . (16 Researchers)
  • Comprensión lectora
  • Entrevista de confrontación
  • Docentes noveles
  • Análisis prácticas docentes
Enseñar a escribir: reflexión gramatical y estrategias de autorregulación () . 2016 - 2019 . MINECO. Ministerio de Economía y Competitividad . PI: Teresa Ribas Seix . (22 Researchers) . La finalidad del proyecto es contribuir a la mejora de los resultados en escritura de textos analíticos del alumnado de educación obligatoria. Se parte del supuesto de que el dominio de los géneros discursivos escolares y académicos es imprescindible para garantizar la formación en habilidades científico-técnicas de los ciudadanos (uno de los ejes prioritarios de la ''Estrategia Española de Ciencia y Tecnología y de Investigación') y que, por tanto, debe abordarse desde las etapas más tempranas. El proyecto propondrá soluciones concretas para producir cambios e innovaciones sociales (Reto nº 6) en tres ámbitos, que se concretan en los tres objetivos generales de la investigación: 1) aportar evidencias sobre el desarrollo de la composición escrita de textos analíticos, es decir, de los géneros típicos del ámbito escolar y académico (expositivos, argumentativos, científicos); 2) identificar marcadores de riesgo de dificultades de la expresión escrita para facilitar el diagnóstico y el tratamiento tempranos y 3) determinar las necesidades de los docentes de todos los niveles educativos. Para alcanzar estos objetivos el proyecto adoptará una metodología mixta cuantitativocualitativa. En primer lugar, se realizarán estudios de intervención en la escritura de textos analíticos, sobre una muestra amplia de grupos-clase de la educación obligatoria, que se complementarán con observaciones sistemáticas y entrevistas en profundidad a una submuestra de participantes. En segundo lugar, se recogerán datos sobre las habilidades cognitivas y lingüísticas de todos los participantes, así como información contextual, para proporcionar niveles normativos sobre el desarrollo típico y atípico de la escritura de textos analíticos. También se llevará a cabo un estudio de seguimiento de alumnos que presentan dificultades al escribir para entender mejor la naturaleza de sus procesos de escritura. En tercer lugar se desarrollarán dos estudios para valorar las necesidades de formación de los docentes y sus creencias sobre el aprendizaje y la enseñanza de la escritura, mediante cuestionarios y entrevistas en profundidad a una submuestra. Finalmente, se implementarán estrategias de difusión y de transferencia de conocimientos de alto impacto. Se Se espera que los resultados del proyecto proporcionen evidencias contundentes para determinar la aplicabilidad, en nuestro entorno, de los modelos sobre el desarrollo de la escritura, basados en estudios con hablantes anglófonos. Dado que se trata de intervenciones en el contexto del aula, se proporcionará una base empírica sólida sobre la cual realizar diseños y adaptaciones curriculares. El estudio sobre los datos normativos y los marcadores de riesgo de dificultades con la escritura servirá para establecer un marco de referencia que abarque toda la educación obligatoria y ayude a la detección y tratamiento efectivo de dichas dificultades. Por último, se espera que las estrategias de difusión y el conocimiento sobre las creencias de los docentes permitan elaborar material didáctico y seminarios de educación continua sobre la escritura de textos analíticos, ajustados a las necesidades de los docentes. En resumen, se desea acercar la investigación educativa de alto impacto a las prácticas de lectura y escritura en la escuela.
  • Textos escolares
  • Textos académicos
  • Dificultades de la escritura
TIC, TAC, TAP, Projectes de llengua i literatura () . 2018 - 2019 . Ref.UV-SFPIE_RMD18-841879 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (7 Researchers)
  • TIC en llengua i literatura
  • Plurilingüismo
  • Formación de maestros
  • Innovación didáctica
  • Didáctica de la lengua y la literatura
  • proyectos de lengua y literatura
Propuestas de innovación metodológica para la mejora de la competencia oral del alumnado de Magisterio: enfoque plurilingüe () . 2018 - 2019 . Ref.UV-SFPIE_RMD18-842547 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Montserrat Pérez Giménez . (10 Researchers)
  • competencia oral
  • Plurilingüismo
  • Formación de maestros
  • Innovación didáctica
  • Didáctica de la lengua y la literatura
L'ús educatiu del vídeo en la formació dels futurs docents () . 2019 - 2020 . Ref.UV-SFPIE_PID19-1094441 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (9 Researchers)
  • TIC en llengua i literatura
  • VIDEO EDUCATIVO
  • Formación de maestros
  • Innovación didáctica
  • Didáctica de la lengua y la literatura
Renovación metodológica a partir del aprendizaje colaborativo mediante la elaboración del género póster: enfoque plurilingüe () . 2019 - 2020 . Ref.UV-SFPIE_PID19-1097337 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Montserrat Pérez Giménez . (14 Researchers)
  • competencia oral
  • Plurilingüismo
  • Formación de maestros
  • Innovación didáctica
  • Didáctica de la lengua y la literatura
  • Pòster
El vídeo en l'educació superior. Pràctiques innovadores audiovisuals en la formació de docents () . 2020 - 2021 . Ref.UV-SFPIE_PID20-1352182 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (12 Researchers)
  • TIC en llengua i literatura
  • VIDEO EDUCATIVO
  • Formación de maestros
  • Innovación didáctica
  • Didáctica de la lengua y la literatura
La elaboración de una gramática escolar interlingüística: hacia una enseñanza reflexiva de las lenguas en contextos multilingües (EGRAMINT) (Proyectos de Investigación del Plan Nacional de I+D+I) . 2020 - 2024 . Ref.PID2019-105298RB-I00 . Ministerio de Ciencia e Innovación . PI: Carmen Rodríguez Gonzalo . (18 Researchers) . Tal como se indica en la Recomendación del Consejo de la UE (2019) relativa a un enfoque global de la enseñanza y el aprendizaje de idiomas, incrementar y mejorar el aprendizaje y la enseñanza de idiomas podría contribuir a la consolidación de la dimensión europea de la educación y la formación. Podría fomentar el desarrollo de una identidad europea en toda su diversidad, como complemento de las identidades y las tradiciones locales, regionales y nacionales, de ahí que se considere que los sistemas de educación y formación deben adaptarse a los desafíos y oportunidades que plantea la diversidad lingüística de Europa. En las aulas españolas, el multilingüismo supone una dificultad importante para docentes y alumnos, que carecen de herramientas didácticas que permitan una aproximación integrada y que fomenten un planteamiento que incluya la reflexión sobre las lenguas, indispensable para el dominio progresivo de usos complejos. La finalidad de este proyecto es, precisamente, desarrollar una gramática escolar interlingüística para la educación obligatoria, a partir de la investigación sobre los modos de intervención en aula de docentes en formación y docentes en activo sobre las nociones gramaticales básicas vinculadas a los usos sociales de las lenguas. Partimos de la premisa de que el desarrollo de las competencias va unido a la capacidad de los estudiantes de regular su conocimiento y para ello se necesita de conceptos bien asentados. Por ello, el conocimiento reflexivo de las nociones gramaticales básicas es imprescindible para garantizar el desarrollo de la competencia comunicativa del alumnado de Primaria y Secundaria. El proyecto propondrá soluciones concretas para producir cambios e innovaciones sociales (Reto 6) en las aulas de Educación Primaria y Secundaria, y en la formación inicial y permanente del profesorado, que se concretan en tres objetivos: 1) aportar una gramática interlingüística para la educación obligatoria, como instrumento necesario para una auténtica educación plurilingüe; 2) identificar las necesidades de formación inicial de maestros y profesores noveles en relación con el desarrollo de la educación plurilingüe; 3) identificar las necesidades de formación permanente de maestros y profesores en ejercicio en relación con la implementación en aula de una gramática interlingüística basada en el uso reflexivo de las lenguas. Para alcanzar estos objetivos, en primer lugar, se realizará la transposición didáctica de los conceptos gramaticales básicos atendiendo a las finalidades previstas en el currículo, a los criterios para una gramática pedagógica y a las aportaciones de la lingüística. Asimismo, se diseñará un prototipo de intervención en aula, la secuencia didáctica de gramática, tomando como referencia los resultados obtenidos en investigaciones anteriores de los grupos GREAL y GIEL. Este prototipo se implementará en aulas a partir de las adaptaciones que, para distintos contextos educativos, realizarán los docentes participantes. La grabación de estas intervenciones, así como los datos obtenidos de cuestionarios sobre enseñanza gramatical permitirán establecer las necesidades formativas de los docentes y realizar el ajuste necesario tanto en los contenidos como en la SDG prototipo. En función de los resultados, se elaborará la gramática escolar interlingüística, como instrumento tanto de mediación para la enseñanza gramatical en contextos multilingües, como de formación del profesorado.
  • Multilingüismo
  • Gramática escolar interlingüística
  • secuencias didácticas de gramática
  • FORMACIÓN DE DOCENTES
  • Educación plurilingüe
  • Didáctica de la lengua
Tecnologia educativa en la didàctica de la llengua i la literatura. Pràctiques innovadores en l'àmbit universitari () . 2021 - 2022 . Ref.UV-SFPIE_PID-1635114 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (16 Researchers) . Plantegem noves tècniques d'ensenyament-aprenentatge mitjançant la incorporació de la tecnologia educativa en la didàctica de la llengua i la literatura. Pretenem millorar les propostes didàctiques dels PID anteriors (2018-19, 2019-20 i 2020-21) en el Grau de Mestre en Educació Infantil i Primària i en el Màster de Secundària, avaluar l'impacte sobre la docència de les accions desenvolupades (resultats i potencialitats) i explorar noves possibilitats per a la docència virtual i híbrida. L'ús pedagògicament adequat de la tecnologia educativa en l'ensenyament de la llengua i la literatura se centrarà en tres àmbits: l'obtenció, organització i presentació d'idees (qüestionaris, espais webs, núvols de paraules, línies del temps, presentacions, infografies, pòsters digitals o mems); el vídeo, com a transmissor d'informació per part del professorat (vídeo docent i videotutoria), com a producció creada per l'alumnat (videoling, videopoema, videoconte, relat digital, bibliotràiler, videoressenya) i com a recurs per a la traducció audiovisual, l'audiodescripció i la subtitulació de vídeos per a l'ensenyament de les llengües estrangeres (anglés i francés), i les xarxes socials com a eines d'aprenentatge, com a recurs educatiu per a la millora de la participació i interacció en la modalitat de docència semipresencial i virtual en l'àmbit universitari i per a difondre el treball realitzat. Tot açò contribuirà al foment de la participació de l'estudiantat en la millora dels processos d'E-A i potenciarà l'aprenentatge autònom i significatiu, el treball col·laboratiu, la interacció i la reflexió entre l'alumnat universitari.
  • Tecnología educativa
  • TIC
  • Didàctica de la llengua i la literatura
  • Educació Superior
  • UNIVERSITAT
Multimedia learning objects in moodle: Sustainable Development Goals () . 2021 - 2022 . Ref.UV-SFPIE_PID-1640789 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Juan Carlos Casañ . (5 Researchers) . Hasta dónde sabemos, en el máster de profesorado de la UV no existe ninguna formación curricular relativa a moodle ni H5P. Esto constituye una carencia formativa, ya que estos conocimientos serán muy útiles durante el periodo de prácticas e imprescindibles si se convierten en profesores/as en la Comunidad Valenciana, ya que los centros educativos públicos de infantil, primaria, ESO, Bachillerato, FP, etc. de la Comunidad Valenciana usan Aules (basado en moodle). A pesar de que la Agenda 2030 se aprobó en 2015, si se analiza el Verifica del título de Grado de Magisterio y la guía docente de la asignatura Lengua inglesa para maestros/as puede observarse que los ODS todavía no se han incorporado de forma explícita. Para el estudiantado de ramas de educación la formación en los ODS es vital, ya que educarán en la cultura de la sostenibilidad a las nuevas generaciones. Los objetivos del renova-PID son a) introducir los ODS en la docencia universitaria priorizando los recursos disponible en la UV y metodologías activas de aprendizaje, b) ofrecer una formación introductoria a H5P al estudiantado del Máster en Profesorado y del Grado en Pedagogía, y d) grabar píldoras formativas sobre actividades H5P. El proyecto está impulsado desde el Grupo de Investigación TALIS (GIUV2015-218) y en él participa profesorado de la UV, Berklee College of Music, y una profesora de secundaria.
  • Tecnología educativa
  • Moodle
  • Educació Multimèdia
  • Educació Superior
  • ODS
Formación del Profesorado en el Cono Sur () . 2022 - 2023 . Universitat de València (VI Convocatoria de Proyectos de Cooperación al desarrollo Año 2022) . PI: Xavier Mínguez López . Proyecto de cooperación "Formación del Profesorado en el Cono Sur" que se desarolla en Honduras, Guatemala, El Salvador y Colombia.
  • Cooperació
  • Formació del professorat
La tecnologia educativa en l'ensenyament de la llengua i la literatura a l'àmbit universitari () . 2022 - 2023 . Ref.UV-SFPIE_PID-2073736 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (14 Researchers) . Aquest projecte d'innovació educativa té com a objectiu general la implementació de la tecnologia educativa (TE) en la didàctica de la llengua i la literatura. En el context d'una metodologia constructivista, els darrers cursos (2018-19, 2019-20, 2020-21 i 2021-2022) s'ha aconseguit millorar la motivació de l'estudiantat, la seua participació, implicació i apoderament, i la interacció professorat-alumnat, així com potenciar l'aprenentatge autònom i significatiu, el treball col·laboratiu, la interacció i la reflexió entre l'alumnat universitari. Al mateix temps, s'han atés múltiples competències que convé consolidar, entre les quals hi destaquem la CG3: Utilitzar amb solvència les TIC com a eines de treball habituals. Les accions desenvolupades en el projecte contribuiran a la millora de la competència digital, tant instrumental com metodològica, de l'alumnat i del professorat. L'ús pedagògicament adequat de la tecnologia educativa en l'ensenyament de la llengua i la literatura se centrarà en tres àmbits: - l'obtenció, organització i presentació d#idees, mitjançant qüestionaris, espais webs, núvols de paraules, línies del temps, presentacions, infografies o pòsters digitals o mems - el vídeo, com a transmissor d'informació per part del professorat (vídeo docent i videotutoria), com a producció creada per l'alumnat (videoling, videopoema, videoconte, relat digital, booktràiler, video-ressenya) i com a recurs per a la traducció audiovisual, l'audiodescripció i la subtitulació de vídeos per a l'ensenyament de les llengües estrangeres (anglés i francés) - les xarxes socials (Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok) com a eines d'aprenentatge, com a recurs educatiu per a la millora de la participació i interacció en la modalitat de docència semipresencial en l'àmbit universitari i per a difondre el treball realitzat.
  • Tecnología educativa
  • TIC
  • Didàctica de la llengua i la literatura
  • Educació Superior
  • UNIVERSITAT
Enhancing teaching and learning with Moodle: An interdisciplinary approach to the SDGs () . 2022 - 2023 . Ref.UV-SFPIE_PID-2080253 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Juan Carlos Casañ . (7 Researchers) . Las universidades se encuentran en un proceso de incorporación de los ODS en la docencia universitaria. En el caso de la Universitat de València, el Vicerrectora d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat puso en marcha el Proyecto ODS: Yo sí muy recientemente: en febrero de 2020. Aunque se van produciendo cambios todavía queda mucho por hacer. Por ejemplo, el Verifica del título de grado Maestro/a en Educación Primaria data de 2011, es decir, es anterior a la aprobación de la Agenda 2030. En el máster de Secundaria de la UV no existe ninguna formación curricular relativa a moodle y las actividades interactivas H5P disponibles en Moodle. Algo similar ocurre en otros grados de educación. Esto constituye una carencia formativa, ya que los conocimientos sobre Moodle serán muy útiles para el estudiantado durante los periodos de prácticas e imprescindibles si se convierten en maestros/as, profesores/as, educadores/as en la Comunidad Valenciana (la plataforma de los centros escolares de la Generalitat es Moodle). Los objetivos principales del renova-PID son a) introducir los ODS en la docencia universitaria priorizando los recursos disponible en la UV y metodologías activas de aprendizaje, b) ofrecer una formación introductoria a H5P al estudiantado del Máster en Profesorado, del Grado en Pedagogía, y del Grado en Magisterio, d) ofrecer una formación introductoria a Moodle al estudiantado del Máster en Profesorado, y e) grabar píldoras formativas sobre actividades H5P y Moodle. El proyecto está impulsado desde el Grupo de Investigación TALIS (GIUV2015-218) y en él participa profesorado de la UV, de Berklee College of Music, de la Universidad Católica Portuguesa y de un centro de FP de Castellón.
  • Tecnología educativa
  • Moodle
  • ODS
  • Educació Superior
  • H5P
La tecnologia educativa en l'ensenyament de llengües () . 2023 - 2024 . Ref.UV-SFPIE_PIEE-2734988 . Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València . PI: Alícia Martí Climent . (35 Researchers) . Aquest projecte d'innovació educativa té com a objectiu general la implementació de la tecnologia educativa (TE) en l'ensenyament de llengües. En el context d'una metodologia constructivista, els darrers cursos (del 2018-19 al 2022-2023) s'ha aconseguit millorar la motivació de l'estudiantat, la seua participació, implicació i apoderament, i la interacció professorat-alumnat, així com potenciar l'aprenentatge autònom i significatiu, el treball col·laboratiu, la interacció i la reflexió entre l'alumnat universitari. Al mateix temps, s'han atés múltiples competències que convé consolidar (per exemple, CG3: Utilitzar amb solvència les TIC com a eines de treball habituals). Després de l'anàlisi del treball d'innovació educativa desenvolupat en els anteriors projectes, en aquest fem un pas més endavant i incloem nous objectius i noves accions encaminades a consolidar i ampliar aquesta línia innovadora de treball en la docència, alhora que avaluem l'impacte sobre la docència de les accions desenvolupades (resultats i potencialitats). Fem una forta aposta per la transferència i la creació de xarxes amb els centres d'educació primària i secundària mitjançant la incorporació a l'equip de professionals d'aquestes etapes educatives. En aquest sentit, hi pretenem: a) Desplegar la recerca i fomentar la investigació, innovació i transferència de coneixement, b) Potenciar la cooperació entre centres educatius no universitaris i universitaris, i c) Dirigir la innovació educativa cap a les tecnologies, el multilingüisme i les metodologies participatives. Les accions desenvolupades contribuiran a la millora de la competència digital docent, tant instrumental com metodològica, al foment del bon ús de les tecnologies digitals en l'ensenyament de llengües i al desenvolupament de la competència en comunicació lingüística, competència plurilingüe, competència digital i la competència personal, social i d'aprendre a aprendre de l'alumnat.
  • Tecnología educativa
  • TIC
  • Didàctica de la llengua i la literatura
  • Educació Superior
  • UNIVERSITAT

Journal Publications

Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2010). Les xarxes socials com a recurs educatiu. Aplicació didàctica en la formació del professorat de Secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura . ISSN: 1133-9845
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2012). Les xarxes socials com a recurs educatiu: Aplicació didàctica en la formació del professorat de Secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura(57), pp. 105 - 113 . ISSN: 1133-9845
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2012). Les xarxes socials com a recurs educatiu: Aplicació didàctica en la formació del professorat de Secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura(57), pp. 105 - 113 . ISSN: 1133-9845
Alícia Martí Climent (2015). La gramàtica en els llibres de text de Secundària: la terminologia lingüística. Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik(54), p. 187 . ISSN: 1863-1622
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2016). Treballem llengua i literatura amb les TIC. Aplicació didàctica en la formació del futur professorat de Secundària. Quaderns Digitals(82), pp. 68 - 83 . Institutional Repository . ISSN: 1575-9393
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). TIC i escriptura acadèmica en el treball per projectes. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura(73), pp. 38 - 42 . ISSN: 1133-9845
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). TIC y escritura académica en el trabajo por proyectos. Textos de didáctica de la lengua y la literatura(76), pp. 38 - 42 . ISSN: 1133-9829
Alícia Martí Climent (2019). Ressenya: Com s'aprenen les llengües en secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura(80), pp. 81 - 82 . Publicació en obert (https://www.grao.com/es/producto/ressenya-com-saprenen-les-llengues-en-secundaria-ar08096077) . ISSN: 1133-9845
Alícia Martí (2020). El tratamiento integrado de lenguas en la gramática: una aproximación a la terminología básica en los libros de texto de secundaria. ReGrOC: Revista de Gramática Orientada a las Competencias, 2(1), pp. 89 - 116 . Institutional Repository . ISSN: 2013-9004
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2020). Autobiografies lingüístiques de l'alumnat de secundària: una visió de l'aprenentatge de llengües en el sistema educatiu valencià. Treballs de Sociolinguística Catalana. Barcelona(30), pp. 249 - 263 . https://doi.org/10.2436/20.2504.01.170 . ISSN: 0211-0784
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). El videoling: uso educativo del vídeo en la enseñanza de la gramática. Tejuelo (Trujillo), 33, pp. 75 - 102 . Institutional Repository . ISSN: 1988-8430
Martí Climent, Alícia (2021). TIC, TAC, TAP, TRIC en el aprendizaje lingüístico y literario. Lenguaje y Textos(53), pp. 119 - 128 . https://doi.org/10.4995/lyt.2021.14231 . ISSN: 1133-4770
Martí Climent, Alícia; Reig Gascón, Aina; Rodríguez Gonzalo, Carmen (2021). La videorreseña y la creación de comunidades lectoras en la formación inicial de docentes. Tonos Digital.(41), pp. 1 - 28 . Institutional Repository . ISSN: 1577-6921
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2021). Gamificación y TIC en la formación literaria. Una propuesta didáctica innovadora en Educación Secundaria. Didáctica (Madrid), 33, pp. 109 - 120 . Institutional Repository . ISSN: 1130-0531
Castellano-Sanz, M.; Martí-Climent, A. (2023). El tratamiento de las lenguas adicionales en el Proyecto Lingüístico de Centro: TILC y AICLE a revisión en el contexto valenciano. Research in Education and Learning Innovation Archives(31), pp. 33 - 49 . Institutional Repository . ISSN: 2659-9031
Martí-Climent, A., Reig, A., & Rodríguez-Gonzalo, C. (2023). Les comunitats de lectura professional com a eina de formació mitjançant les videoressenyes. Resercle. Revista de la Societat d'Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera(4), pp. 62 - 83 . Institutional Repository . ISSN: 2696-1210
Martí-Climent, Alícia (2023). Innovar sobre la transformació digital en l'ensenyament. Dialogant amb Mercè Gisbert Cervera. Creativity and Educational Review (CEIR)(7), pp. 8 - 13 . Institutional Repository . ISSN: 2603-6061
Martí-Climent, A.; Abad Beltrán, V. (2023). La construcción del conocimiento sobre la obligación desde una perspectiva interlingüística en estudiantes de Secundaria. Huarte de San Juan. Filología y didáctica de la lengua (23), pp. 121 - 145 . Institutional Repository . ISSN: 1885-107X
Martí-Climent, A.; Reig, A.; Rodríguez-Gonzalo, C. (2024). Alfabetización académica y socialización de la lectura mediante videorreseñas en la formación de docentes. Ocnos Revista de Estudios sobre lectura, 23(1), pp. 1 - 13 . Institutional Repository . ISSN: 1885-446X
Martí-Climent, Alícia (2024). L'aprenentatge plurilingüe en el context valencià. Una aproximació sociolingüística a partir d'entrevistes. Treballs de Sociolinguística Catalana. Barcelona(34), pp. 67 - 81 . https://doi.org/10.2436/20.2504.01.215 . ISSN: 0211-0784
Esteve, A.; Martí-Climent, A. (2024). Obtenir el C1 de valencià, tràmit ràpid i sense haver de demostrar-ne el coneixement. Revista de Llengua i Dret . Publicació en línia (https://eapc-rld.blog.gencat.cat/2024/11/07/obtenir-el-c1-de-valencia-tramit-rapid-i-sense-haver-de-demostrar-ne-el-coneixement-alfons-esteve-i-alicia) . ISSN: 0212-5056

Thesis, minor thesis and research reports

Ayda Ginés Salazar . (2014) . La inteligencia emocional como competencia básica: experiencia en un grupo de 2º de Primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Maria Monleón Irisarri . (2014) . El desarrollo del lenguaje oral en alumnos con necesidades educativas especiales mediante el uso de las TIC: el taller de radio (Final Degree work) . Universitat de València.
Enrique Ramon Márquez . (2014) . Percepción de las nuevas tecnologías en el aula por parte de los maestros (Final Degree work) . Universitat de València.
Neus Santonja Ribes . (2014) . Estudi dels interessos de l'alumnat per a elaborar una ferramenta digital (Final Degree work) . Universitat de València.
Ana Villar Tomás . (2014) . La descomposición del número 10 como suma o resta de otros dígitos (Final Degree work) . Universitat de València.
Victoria Eugenia Palacios Merino . (2014) . El uso adecuado del PowerPoint en la comprensión de un contenido curricular (Final Degree work) . Universitat de València.
Alícia Martí Climent . (2015) . La terminologia sintàctica bàsica en els manuals d'ensenyament del català i l'espanyol. Una introducció (Doctoral Thesis) . Universitat de València. https://roderic.uv.es:8443/handle/10550/49750
Iris Gandia Gómez . (2016) . El tractament de la literatura oral en 1r d'ESO: les llegendes (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Mercè Huerta Serrano . (2016) . Això era i no era, pels carrers de la infantesa (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Sara Colechà Franco . (2016) . L'educació literària en educació infantil: la formació de l'hàbit lector (Final Degree work) . Universitat de València.
Isabel Gómez de Membrillera Desantes . (2016) . Pautas de intervención con niños que muestran conductas violentas tras haber sido víctimas de violencia (Final Degree work) . Universitat de València.
María Pérez Cerezo . (2016) . Los proyectos de trabajo y el rol del maestro dentro de ellos (Final Degree work) . Universitat de València.
Marta Gayan Perona . (2016) . La educación emocional en educación infantil (Final Degree work) . Universitat de València.
Sara Dasí Sánchez . (2016) . La enseñanza plurilingüe en educación infantil (Final Degree work) . Universitat de València.
Laura Martínez Esteban . (2017) . Un ejemplo de trabajo por proyectos en una aula de 4 años (Final Degree work) . Universitat de València.
Marta Pérez Herrero . (2017) . Análisis de la Educación Infantil en los colegios de Bruselas de habla francesa (Final Degree work) . Universitat de València.
Cristina Muñoz Santamaría . (2017) . La comprensión lectora a través de los cuentos en educación infantil (Final Degree work) . Universitat de València.
Ainhoa Medie Balaguer . (2017) . La educación emocional a partir de la música y la plástica (Final Degree work) . Universitat de València.
Zulema Lázaro Mezquita . (2017) . Los cuentos infantiles como recurso para trabajar la interculturalidad en un aula de 3 años (Final Degree work) . Universitat de València.
Eva Maria Alcaraz Santos . (2017) . La metodologia Montessori a l'escola pública actual (Final Degree work) . Universitat de València.
Gloria Miralles Romero . (2017) . El método Montessori desde la perspectiva emocional (Final Degree work) . Universitat de València.
Amparo Martínez Carreres . (2017) . Érase que se era... Acercar la animación lectora a través del cuento (Final Degree work) . Universitat de València.
Cristina Gadea Fons . (2018) . La igualtat de gènere als centres d'Educació Secundària: estudi d'un cas (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Cristina Gallart Montón . (2018) . L'ensenyament de la poesia mitjançant la música rap (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Gemma Ronda Mir . (2018) . Les xarxes socials com a eina educativa a l'aula de Secundària (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Laia Santamaria Rincón . (2018) . Una proposta didàctica: la poesia a l'aula mitjançant l'oralitat (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Marc Ferrà i Roís . (2018) . El teatre a l'aula: una proposta didàctica per a 2n d'ESO (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Àngela Cerdà Juan . (2018) . Creences i prejudicis de l'alumnat de primer de secundària sobre l'ensenyament i aprenentatge de les llengües (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Raquel Tarazona Hernández . (2018) . Els refranys a l'aula de Secundària. Un estudi de cas (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Elena Paños Mayoral . (2018) . El tratamiento de la igualdad mediante planes de convivencia e igualdad (Final Degree work) . Universitat de València.
Isabel Roselló Torrecillas . (2018) . Invirtiendo el aprendizaje: el aula del futuro - flipped classroom (Final Degree work) . Universitat de València.
Manuel Ortega Beltrán . (2018) . Los booktuber y booktrailers: nuevos formatos para el fomento de la lectura (Final Degree work) . Universitat de València.
Sara Garcia Tarraso . (2018) . Les intel·ligències múltiples a través de les TIC a l'escola: proposta d'aula a la setmana cultural (Final Degree work) . Universitat de València.
Raquel Landa Jovani . (2018) . Entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje (Final Degree work) . Universitat de València.
Óscar Moratal Sigalat . (2018) . El impacto de las nuevas tecnologías dentro y fuera del aula (Final Degree work) . Universitat de València.
Maria Camarasa Todolí . (2018) . El plurilingüisme en el sistema educatiu valencià: estudi d'un cas (Final Degree work) . Universitat de València.
Núria Cervera Ventura . (2019) . Robòtica educativa: adquisició i desenvolupament dels coneixements matemàtics en les figures planes i mentorització de l'alumnat (Final Degree work) . Universitat de València.
Ana María López Castelló . (2019) . La importància de les emocions a l'escola: afecten al rendiment escolar? (Final Degree work) . Universitat de València.
Ma Belén Barahona Soria . (2019) . Tractament integrat de llengües i de llengües i continguts en Educació Primària. Un estudi de cas (Final Degree work) . Universitat de València.
Belén Cordellat Martí . (2019) . Metodología Singapur: pensar en infinito. El estudio de un caso (Final Degree work) . Universitat de València.
Francesc Borja Haro Ferrer . (2019) . Comunidades de aprendizaje: recurso para fomentar la lectura clásica (Final Degree work) . Universitat de València.
Raquel Ortiz Giménez . (2019) . Youtube como herramienta educativa en la asignatura de Ciencias Naturales (Final Degree work) . Universitat de València.
Paula Rodríguez Bartual . (2019) . L'ús de les TIC a l'aula de Primària. Un estudi de cas (Final Degree work) . Universitat de València.
Begoña Tomás Esteban . (2019) . El ciberacoso en la educación: estado de la cuestión y protocolo de actuación (Final Degree work) . Universitat de València.
Anna Espí Collado . (2020) . La poesia a l'aula: una proposta didàctica per a 2n d'ESO (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Sara Dasí Perales . (2020) . Les polítiques d'integració als centres educatius. Estudi de cas (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Dúnia Femenia Esparza . (2020) . La ràdio com a recurs per a l'ensenyament-aprenentatge de llengua: proposta didàctica (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Natàlia Esteve Soldado . (2020) . Argumentem sobre la mort des de l'assignatura de Valencià. Una seqüència didàctica per a 4t d'ESO (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Lorena Compañ Morera . (2020) . Les tertúlies literàries dialògiques en Secundària. Un estudi de cas (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Jéssica Dahour Martínez . (2020) . Literatura sobre la diversidad del alumnado en las aulas de Primaria. Propuesta didáctica para trabajar la diversidad y la tolerancia en primero de Primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Sandra Giner Aparicio . (2020) . L'educació inclusiva. Pràctiques inclusives per potenciar el seu foment (Final Degree work) . Universitat de València.
Pablo Murgui Torralba . (2020) . La educación emocional en un aula de segundo de primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Eva Pérez Ruiz . (2020) . La promoción de hábitos alimentarios en la escuela para alcanzar un estilo de vida saludable. Propuesta práctica en un aula de tercero de Primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Olvido Roda Herrero . (2020) . La repercusión de las colonias escolares: metodologías renovadoras y prácticas al aire libre (Final Degree work) . Universitat de València.
Manuel Falcó Benito . (2021) . Fem visibles les dones! Una proposta didàctica per a 4t d'ESO (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Daniel Pérez i Sorlí . (2021) . Yo so aquest que·m dich Ausias March. Una proposta de seqüència didàctica per a primer de batxillerat (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Senén Magraner Martí . (2021) . Usos i creences lingüístics de l'alumnat lingüísticament mixt a la comarca de la Ribera Baixa (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Isabela Pérez Silvestre . (2021) . La sociolingüística com a recurs metodològic a les aules de Secundària: proposta d'una seqüència didàctica (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Maria del Mar Magraner Reig . (2021) . El còmic a l'aula: una seqüència didàctica per a 4t d'ESO (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Amanda Díaz Díaz . (2021) . Matemáticas divertidas en Educación Infantil (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Irene Pavón Enrique . (2021) . La gamificación como elemento motivador para la literatura infantil y juvenil (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Paula Babaloni Mas . (2022) . Actituds i prejudicis lingüístics de l'alumnat d'un centre educatiu de la comarca de la Ribera Baixa (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Berta Romaguera Abad . (2022) . Les frases fetes valencianes a l'aula de Secundària. Un projecte d'intervenció a l'aula (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Joan García-Astilleros Ballester . (2022) . L'ús de les TIC en l'aprenentatge de la geometria a Primària (Final Degree work) . Universitat de València.
Anna Escrig Escrig . (2022) . Quins models de masculinitat es legitimen a les aules de primer cicle de primària? Estudi d'un cas (Final Degree work) . Universitat de València.
Alba Navalón García . (2022) . El impacto de las TIC en las aulas de Primaria desde la visión del alumnado (Final Degree work) . Universitat de València.
Mónica Tejumal del Campo . (2022) . Transformación Digital mediante Blended Learning. Un proyecto de diseño e intervención en CIEELE en el Instituto Cervantes de París (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Marta Blanco Ríos . (2023) . Las Inteligencias Múltiples en la etapa de Educación Infantil a través de las pedagogías emergentes (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Iris Fernández Menéndez . (2023) . Optimizando el aprendizaje de las Matemáticas en 5º de Primaria a través de la implantación de la metodología Flipped Learning (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Mireia Barba Barranquero . (2023) . Aproximació a la realitat sociolingüística de l'alumnat d'un primer de batxillerat: un estudi de cas (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat de València.
Salvador Machancoses Garcia . (2023) . Els Projectes Lingüístics de Centre des de la Llei 4/2018 i la relació amb la comprensió lectora en valencià. Un estudi comparatiu (Working Master or third cycle over 12 credits) . Universitat de València.
Maria Escrivà Sòria . (2023) . El vídeo com a recurs didàctic. Una investigació-acció sobre els booktubers a 2n d'ESO (Working Master or third cycle over 12 credits) . Universitat de València.
Amanda García Fernández . (2023) . Competencia Digital Docente e Inclusión en Educación Primaria (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Nadya Ibrahim Sánchez . (2023) . Diseño Universal para el Aprendizaje y las Tecnologías de la Información y la Comunicación: una propuesta de gamificación para Educación Infantil (Working Master or third cycle of less than 12 credits) . Universitat Internacional de València.
Gema Cárcel Vallés . (2023) . Análisis evolutivo del dibujo infantil pautado y libre en las etapas de Infantil y primer ciclo de Primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Diana García Martín . (2024) . Coeducación en el aula de lengua. Una secuencia didáctica para 2.º de Primaria (Final Degree work) . Universitat de València.
Juan Sánchez Pla . (2024) . Análisis de la implementación de las TIC en el aula de Educación Primaria ante los desafíos de la sociedad tecnológica actual (Final Degree work) . Universitat de València.
Maria Guillem Carrasco . (2024) . Trabajamos la inteligencia emocional en el aula de primero de primaria (Final Degree work) . Universitat de València.

Stays abroad in Research Centers

Universitat de Vic. Vic. SPAIN. 2022 (3 Months 2 Days) . L'ensenyament de la gramàtica en entorns plurilingües i l'ús de les TIC en la didàctica de la llengua i la literatura . **Convidat